Emma Olsson
Nu är hösten här och alla är förhoppningsvis medvetna om att vi nu går mot mörkare och framför allt kallare tider. Här kommer några tips om hur du får en ”vintersäker” bil.
- Byt till vinterdäck i god tid.
- Kontrollera mönsterdjupet.
- Kontrollera så du har rätt lufttryck i däcken samt reservhjulet.
- För att undvika att dörrar fryser fast, torka av dörrlisterna väl och behandla listerna med silikonspray.
- Har du en äldre bil, skaffa låsolja till dörrlåsen. Smörj låsen innan det blir kallare temperatur utomhus.
- Kontrollera att batterivattnet täcker cellerna på bilbatteriet.
- Kontrollera vätskor (bromsvätska, glykol, servoolja m. m.)
- Kontrollera all belysning, både utvändigt och invändigt.
- Kontrollera att varningsblinkers fungerar.
- Kontrollera torkarbladen.
Det är alltid gott att vara väl förberedd så se till att ha diverse saker på plats i bilen
- Varningstriangel. Ska alltid finnas tillgänglig i bilen.
- Isskrapa
- Startkablar
- Reflexer
- Ficklampa
- Bogserlina
- Dunk med spolarvätska
Är man riktigt förberedd är det bra att ha med en reservdunk med bränsle också.
Glöm inte den viktiga servicen, så den blir gjord enligt din bils intervaller. Bilen blir bättre förberedd maskinellt för vintern då.
Trevlig vinter önskar vi på Nores!
Snart semestertider!
Vi har nu planerat in vår semester för i år. Och denna gång har vi valt att stänga verkstaden helt i 4 veckor. Veckor som är berörda är v. 29 – 32.
Under dessa veckor när vi valt att ha stängt, vet vi om att många bilar har sin servicemånad, vi vill därför meddela er i god tid om stängningen så att ni har möjlighet att planera in er service antingen före eller efter vår semester.
___________________________________________________________________________
Vi kommer att ha vår jourtelefon öppen som vanligt för AKUTA ärenden/frågor under vår semesterperiod.
Ronnie 070 – 353 51 56
Uppdatering 2017-05-10
Vi har nu löst problemet som har varit med vår telefonlinje och internetuppkoppling och allt fungerar som det ska.
Problem med telefonlinje
Vi har stora problem med vår telefonlinje samt internetuppkoppling. Vår operatör är informerad och en felsökning startades igår, dock utan resultat. Så för närvarande har vi fått koppla om vår telefon till en mobiltelefon så att Ni ska kunna nå oss, det innebär även att vi nu istället endast har 1 linje in ( vanligtvis har vi 3 ) så väntetid på telefon kan förekomma.
Är det svårt att komma fram per telefon så maila oss gärna, på info@noresbilverkstad.se eller emma@noresbilverkstad.se så svarar vi så snabbt vi kan.
Vi ber om ursäkt och hoppas att ni kan ha överseende med detta tills problemet är löst.
Snart semestertider!
Vi har nu planerat in vår semester för i år. Och denna gång har vi valt att stänga verkstaden helt i 4 veckor. Veckor som är berörda är v. 29 – 32.
Under dessa veckor när vi valt att ha stängt, vet vi om att många bilar har sin servicemånad, vi vill därför meddela er i god tid om stängningen så att ni har möjlighet att planera in er service antingen före eller efter vår semester.
___________________________________________________________________________
Vi kommer att ha vår jourtelefon öppen som vanligt för AKUTA ärenden/frågor under vår semesterperiod.
Ronnie 070 – 353 51 56
På vår Facebook sida pågår just nu en utlottning av en Honda “goodiebag.”
För att delta följ länken:
https://www.facebook.com/noresbilverkstadeftrab/
Pågår tom 31/10 -16
Den lyckliga vinnaren blev Margaretha Jungefjord. Stort grattis!